Saturday, December 1, 2007

My Comfort Food (weekend assignment #193)

Weekend Assignment #193: Share one of your favorite comfort foods. Because it's just about the time of year for them, isn't it? Getting chillier and with the cold comes the desire for warm food that makes you happy. Hello! Comfort food.

Extra credit: Well, a picture of your favorite comfort food would be nice, and might also make me hungry.

Ever since I can remember, my very favorite comfort food has been Creamed Chipped Beef...  I even went so far as to list it somewhere, on a recent survey or list of fours or something of that nature..  I got a lot of WTH is THAT'S?? So, seeing this weekend's assignment, I thought I'd share...

Whenever my birthday rolled around, mom would always ask me, "What do you want for your birthday dinner, Shelly?" (LOL @ Shelly...) And I would always answer, "Creamed Chipped Beef!"  Otherwise known as SOS (shit on a shingle), when served on toast.  I myself have always preferred it over potatoes.  It's very easy, very filling and extremely delicious, if you like that sort of thing....

It has also become a favorite of both my of my daughters..  Mailee especially.  She likes to help tear apart the dried beef while Amanda peels the potatoes and I make the creamy white sauce.  Sinfully good, I must say...

Thank you again, for your support and kind words. 

 

14 comments:

nanmm11 said...

although not a favorite of mine,lol, but I love watching the golden girls, and it was a favorite of "Rose Nyland's" lol as well. In one of thier episodes, Rose was serving up comfort food to and when "ma" and "Blanch" wouldn't try it Dorothy tried it so not to hurt her feelings and when she did the lights in the house went out due to a storm and when they came back on the chipped beef was gone from Dorothy's plate and she was wiping her mouth with a knapkin saying how delicious it was. Well at the end of the episode, "Ma" opened her bag and picked up a fork and Dorothy was shocked when "Ma" said "Ya know, with a little salt and pepper this  chipped beef ain't half bad. lol lol Its the memories I think that make comfort food comforting. Enjoy!!
Nancy

barbpinion said...

Weill Creamed Chipped Beef is a favorite of my Johnny's. He loves it over toast best. I like it, but not as much as the two of you obviously do. LOL
Hugs, and love too.
Barb- http://journals.aol.com/barbpinion/HEYLETSTALK

mariebm56 said...

My comfort food is not food, but.............Chocolate!  Ü
mmmmmmmmmm..........smooth creamy Chocolate~
Yepper~
I am a chocoholic & have been sober for months...Ü
I've also been off of carbs....so your dish, SOS, looks great to me!!!  Ü
Marie

siennastarr said...

SOS!  That is some good old fashioned comfort food!  My mom used to put it on toast!  We struggled at the end of the week, and that's what we would eat, never realizing that it was easy, poor folk kinda food.  Sometimes that's the best food you can eat! :)

Hugs
jackie

nicollehoward said...

Sounds similar to my moms creamed tuna. She would use a can of tuna instead of the beef and serve it over toast. In college my roommates boyfriend made it with ground beef for us one night.

http://journals.aol.com/nicollehoward/nicollesnotes

stupidsheetguy said...

There are some things that just make me laugh out loud, and finding your choice of comfort food tonight did it. Pop and I were JUST talking about S.O.S., which is one of his all-time favorites, but which he definitely can no longer eat :(

I'll have to tell him in the morning that SOS has another fan out there. Enjoy an extra bite in Pop's honor, will ya?

Jimmy

monponsett said...

I'm French...we have cream-based recipes for everything.

helmswondermom said...

Many years ago in my hometown we had a Greyhound Bus Stop with a diner attached, and one of the best things they served was chipped beef.  I can remember going in there for lunch just to have thier chipped beef on toast and mashed potatoes! Yum!  I've never made it before, so if you have a good recipe -- share, please?!
Lori

fasttrack58 said...

SOS on toast, mmmm, I haven't had that forever... and you used to be able to buy it in the frozen section and just boil it in the bag, lol....
Linda :)

queeniemart said...

no way...shit on a shingle....Rick was raised on it and if i make it for him as a surprise he gets all giddy and happy. I love it too and we rarely eat it. I love salmon patties and rarely eat them. Do you like them?
Buddy would eat anything under the sun except pickles. Crazy ass dog.
i love you
lj

vickyendogan@hotmail.com said...

Hi

Reading your blog is like reading about my own life, I left my husband in May, I have a young daughter.  I feel guilty every day about devestating his life and tearing my family apart. I consider asking him to come back but it wouldn't be for me it would be for my daughter and him.

Basically I am happier on my own and love to have my own space, but miss my daughter like mad when he has her and miss having a family!

Anyway feel free to email me sounds like we're going through the same thing, vickyendogan@hotmail.com

Vicky

thinkinglizard said...

Creamed Chipped Beef.  Oh yes.  Have never had it over potatoes though.
Sounds better than on toast.  Besides, the toast shingle always turns to mush
for the most part.

jimsulliv3 said...

One of my favorites ! Dad was a cook in the Coast Guard during WWII and ran a restaurant after he got out. The SOS tag was used when ordering from the kitchen.

I always thought it was just a normal thing to say until the day when my fifth grade teacher asked me what I had for breakfast.

Jimmy
http://journals.aol.com/jimsulliv3/jimmys-journal/

s0ngbird1962 said...

Hey, gotta tell ya.....my hubby doesn't cook much, but he makes GREAT SOS.  Probably the best I've ever tasted.  I didn't grow up eating it though, so I don't think of it as a comfort food.  But hey, never thought about putting it over mashed potatoes instead of toast.  Mashed potatoes, yup, probably number one on my comfort food list.  : )